søndag den 30. april 2017

Dewey's Readathon April 2017: Søndag

I dette indlæg kan du løbende følge min deltagelse i Readathonets anden halvdel. Klik her, hvis du vil se, hvordan første halvdel forløb.

8.00
Jeg vågnede cirka 6.30 med glædelig forventning til endnu en halv dag i læsningens tegn. Jeg valgte at læse en anden bog end i går, bare for forandringens skyld. Så jeg lagde Harry Potter til side og fandt Wonder af R.J. Palacio frem. Jeg downloadede den til min Kindle for 3-4 dage siden, og havde allerede læst de første 11 sider, hvilke virkede lovende. Jeg læste en god halv times tid, før jeg stod op, gik i bad og lavede morgenmad.


Nu hvor maven er fyldt og jeg sidder i sofaen iklædt joggingbukser og med computeren og en stor bunke snacks ved siden af mig, er jeg mere end klar til at læse videre om August og hans første dag på Beecher Prep. I næste opdatering skal jeg nok vise jer et billede af mine snacks. Godmorgen og god læsning til jer alle sammen!

09.25
Jeg er nået til side 84 i Wonder, og det er tid til en pause og nogle snacks, samt en lille tur ud på de sociale medier. Overvejer, om jeg skal læse et lille stykke i Silmarillion lidt senere (5 sider i Silmarillion svarer til ca. 50 sider i en normal bog).

Her er et udvalg af mine (mindre sunde) snacks:


11.12
Hvad sker der lige? Hvorfor går tiden cirka tre gange hurtigere end den plejer? Jeg fatter slet ikke, at der er under tre timer tilbage nu. Jeg læser stadig Wonder, og den er virkelig god! Har også kigget lidt på instagram og nogle andre blogs, hvilket er hyggeligt. Men jeg tror jeg dropper at deltage i flere minichallenges. Jeg lægger pludselig mærke til, hvor lang tid det tager at skrive fem sølle linjer på et blogindlæg, gå på toilettet, tage et billede og lægge det ud på instagram, spise mad osv. Seriøst! Hvor bliver tiden af?? Der er mange andre deltagere, der læser meget hurtigere end mig. Det havde jeg nok også regnet med, men jeg bliver alligevel lidt panisk, når jeg kigger på mit page count, der p.t. stadig er under eller omkring 300. Nå, det vigtigste er selvfølgelig ikke, hvor mange bøger, man kan læse på 24 timer, men at man får noget ud af dem, man læser. Det gør jeg heldigvis, og jeg nyder også readathon-stemningen. Hep hep hep :)

12.08
Jeg er nu over halvvejs i Wonder. Tid til frokost.

12.59
En time tilbage. Jeg fik ikke læst noget i Silmarillion, men holdt mig til Wonder. Den er virkelig, virkelig god. Efter frokost skiftede jeg læseplads fra sofaen til havestuen.


Nu vil jeg hente noget te og chokoladeis til at hjælpe mig over målstregen.

14.03
Så er Dewey's Readathon forbi for denne gang. Jeg er stadig ret overrasket over, hvor hurtigt, timerne syntes at flyve af sted. Jeg troede, jeg ville have meget mere tid til at læse! Jeg blev ikke færdig med Wonder, men det gør nu ikke noget. Jeg havde jo sagt fra starten, at jeg ikke ville hænge mig i, om jeg blev færdig med nogen bøger, men mere i, hvor mange sider jeg nåede at læse. Det samlede antal sider nåede op på 345 (106 sider i Harry Potter, 239 sider i Wonder).

For kun en halv time siden sad jeg og tudede over Wonder, selv om jeg ikke engang var nået til slutningen. Jeg ved ikke engang helt, hvad jeg skal skrive, eller lave nu. En del af mig har lyst til bare at blive siddende og læse videre, en anden del har lyst til at gå en tur i den dejlige eftermiddagssol, en tredje har lyst til at tage en lang lur.

Det har været en fantastisk oplevelse at være med, og jeg regner med at gøre det igen til efteråret. Forhåbentligt kan jeg undgå andre aftaler samme weekend, så jeg kan forberede mig lidt bedre og være lidt mere udhvilet.

Det bedste har været at læse rigtig meget, det er klart, men det har også haft stor betydning at vide, at så mange andre har gjort det samme, på samme tid. Og jeg er virkelig glad for alle de kommentarer, jeg har fået både her på bloggen og på instagram. Tak for dem! Det har været så skønt at læse sammen med jer.


P.S. Husk, at det ikke er for sent a donere til Room to Read. Selv et lille beløb gør en forskel, og du vil sandsynligvis ikke savne pengene bagefter. Det er hurtigt og nemt at donere. Tjek readathonets officielle hjemmeside for mere info.

4 kommentarer:

  1. Jeg husker også Wonder som rigtig god. God slutspurt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Håber også, du kom godt over målstregen, Kirsten :)

      Slet
  2. Dejligt at høre, at det gik godt - lyder som en skøn readathon :-)


    Mvh
    Den lille Bogblog

    SvarSlet