torsdag den 15. februar 2018

Læsemål 2018

På mange måder vil mine læsemål for dette år være en naturlig fortsættelse af mine læsemål for det forgangne år. Nogle af de mål, jeg ikke fik opfyldt i 2017 vil jeg fortsat holde fast i, måske i en lidt anden form, andre vælger jeg helt at opgive, fordi de ikke virker så relevante for mig mere.

Fra min bullet journal

I 2018 vil jeg:
  • Læse mindst 25 bøger i alt
  • Læse mindst to Pulitzer-vindere
  • Læse mindst to science fiction-klassikere
  • Læse mindst to bøger, der handler om noget i den virkelige verden
  • Læse flere bøger for voksne end sidste år (dvs. mere end 8)
  • Læse mindst én bog fra hvert kontinent i verden (ifm. Reading the World-udfordringen)
  • Læse mindst én biografi
  • Nedbringe antallet af ulæste bøger i min reol så meget som muligt (Jeg har i dag for første gang nogensinde talt hvor mange der faktisk er - ikke medregnet diverse opslagsbøger og lignende - og resultatet var et chokerende 94 styks. Dog kan jeg se, hvis jeg skal være ærlig overfor mig selv, at der nok er en del, jeg aldrig vil få læst. Så måske skulle jeg begynde med at sortere ud med hård hånd, og så tage den derfra)
Jeg har ikke noget mål for, hvor mange børne-, YA- og fantasybøger, jeg agter at læse. De plejer at komme i overflod helt af sig selv!

Desuden vælger jeg officielt at droppe indlægsserien TBR-liste #. Jeg synes det er lidt fjollet at lave disse indlæg, for det første fordi jeg sjældent holder mig 100% til de TBR-lister, jeg laver, og for det andet fordi jeg ofte gentager mig selv fra indlæg til indlæg. Derfor vil jeg nu nøjes med at lave jævnlige opsamlinger, hvor jeg jo også sagtens kan fortælle om, hvorfor jeg valgte de pågældende bøger.

Kan du lide at sætte dig læsemål? Plejer du at opnå dem eller ej? Læg gerne en kommentar herunder, så jeg kan se, du har været forbi :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar